woensdag 14 januari 2009

een rijtje vanuit flickr

Langzaam begint het te dagen, waar komt de interesse in lanen vandaan?
Een van de logische conclusies is dat in mijn woonomgeving veel prachtige lanen liggen, ik zie dus veel prachtige voorbeelden). Binnen de Oostelijke Veluwezoom liggen veel landgoederen (zoals Hof te Dieren, Middachten en Biljoen), deze zijn vanoudsher door middel van lanen met elkaar verbonden.



Een archetype van een laan ligt op het grondgebied van Hof te Dieren. Deze beukenlaan valt door ouderom langzaam uit elkaar. Maar zomers is het majestieuze kathedraal-gevoel binnen in de laan nog sterk aanwezig. Samen met de, voor een laan, bijzonder omvangrijke stammen die werken als pilaren.
Wanneer ik met de fiets van mijn werk kom rijd ik steevast hier doorheen. Op een ochtend vroeg in het voorjaar heb ik vanaf een huishoudtrap deze foto gemaakt om vanuit een bijzondere hoek het verval van de laan te laten zien


oprijlaan landgoed De Poll Wilp-Voorst



Koningslaan Rheden


Lindelaan Ellecom







Geen opmerkingen:

Een reactie posten